קלנועית מתקפלת: המדריך לבחירת קלנועית אידיאלית וחסכונית

קלנועיות מתקפלות הפכו לפופולריות מאוד במהלך השנים האחרונות, בעיקר בקרב אנשים מבוגרים. קלנועיות אלה קלות לנשיאה, חסכוניות, ידידותיות לסביבה ונוחות מאוד לנסיעות קצרות. אך כדי למצוא את הקלנועית המתאימה ביותר לצרכים שלכם, חשוב להתחשב בגודל גלגלים, טווח נסיעה, משקל מרבי, מהירות מרבית וכמובן המחיר. אם אתם רוצים לדעת יותר על קלנועיות, המאמר הבא הוא בדיוק בשבילכם. בהמשך המאמר תוכלו למצוא הסבר מפורט למהי קלנועית, אילו סוגי קלנועיות קיימים ועוד מידע רלוונטי נוסף. 

קלנועית מתקפלת: המדריך לבחירת קלנועית אידיאלית וחסכונית

יורדים לעובי הקורה – מהי קלנועית?

כאשר אנו מדברים על קלנועית אנחנו למעשה מדברים על כלי תחבורה דו-גלגלי קל ונייד המונע על ידי דחיפת רגל. הקלנועית מורכבת ממסגרת, גלגל קדמי ואחורי, ידית הגה ומערכת בלמים. בניגוד לאופניים, לקלנועית יש מנוע חשמלי קטן המסייע בהנעת הרכב קדימה. המנוע ממוקם בדרך כלל בגלגל האחורי ומקבל את הכוח מהסוללה הממוקמת מתחת לדופן. רוב הקלנועיות המודרניות מאפשרות מהירויות של 15-30 קמ”ש ובעלות טווח נסיעה של כ-20-40 ק”מ כאשר יש להן סוללה מלאה. היתרון הגדול של הקלנועיות טמון בקומפקטיות והניידות שלהן, כמו כן העלות של קלנועיות היא נמוכה ביחס לרכבים, הן ברכישה והן בתפעול. לכן הן פופולריות מאוד כיום בקרב אנשים רבים בישראל.

אילו סוגים של קלנועיות קיימים?

קיימים מספר סוגים של קלנועיות הנבדלים זה מזה במאפיינים שלהם. הסוג הנפוץ ביותר כיום במדינת ישראל הוא קלנועית מתקפלת עם מושב בודד המיועדת לנוסע אחד. קלנועיות מסוג זה הן קומפקטיות וקלות משקל. סוג נוסף הוא קלנועית דו מושבית הכוללת שני מושבים זה לצד זה ומאפשרת נסיעה לשניים, קלנועיות מסוג זה גדולות וכבדות יותר. בנוסף על כך, ישנן קלנועיות חשמליות הכוללות מנוע וסוללה וקלנועיות רגילות ללא מנוע שדורשות דחיפה ברגל בלבד.

קיימים גם דגמים מתקפלים אותם ניתן לקפל לממדים קומפקטיים יותר לצורך נשיאה ואחסון, קלנועית מתקפלת מאפשרת שימוש משולב של תחבורה ציבורית וקלנועית, ניתן לקחת אותה באוטובוס או ברכבת. יתרון נוסף של קלנועית מתקפלת הוא המחיר הזול שלה, ברוב המוחלט של המקרים קלנועית תהיה זולה יותר מדגמים רגילים. 

מדוע קלנועית היא אמצעי תחבורה יותר חסכוני מרכב ולמי היא מתאימה?

קלנועית נחשבת לאמצעי תחבורה חסכוני הרבה יותר מאשר רכב פרטי, ממספר סיבות שונות: ראשית, מחיר הרכישה של קלנועית זול בהרבה ממחיר מכונית. כמו כן, עלות התפעול והתחזוקה נמוכה באופן משמעותי היות שאין צורך בדלק, ביטוח וטסטים. יתר על כן, הקלנועית חוסכת בעלויות חניה. בשל כך, הקלנועית מתאימה במיוחד למשתמשים המבצעים בעיקר נסיעות קצרות בתוך העיר, כמו מבוגרים או סטודנטים. כמו כן, היא פופולרית בקרב תושבי מושבים וקיבוצים אשר משתמשים בה לצורך נסיעה למרכזי הערים הסמוכות.

וולוויט – קלנועית מתקפלת

אנחנו בחברת וולוויט ערוכים לספק עבורכם קלנועיות מתקפלות ממגוון הרחב של הדגמים המובחרים שלנו. אצלנו באתר אתם תוכלו למצוא אופציית קלנועית טרייד אין או לחילופין, קלנועית יד 2 שאנחנו מוכרים עם בדיקה קפדנית מטעמינו.

למידע נוסף, השאירו עוד היום את הפרטים שלכם באתר שלנו ואנחנו נשמח ליצור איתכם קשר בהקדם.