האם כדאי לרכוש קלנועית יד 2 או שעדיף חדשה?

קלנועית יד 2 או חדשה?

ככל שאנשים מתבגרים, רבים מתקשים יותר ויותר להתנייד בכוחות עצמם. זה יכול לנבוע ממגוון גורמים, כולל ניידות מופחתת, בעיות שיווי משקל ופגיעה קוגניטיבית. עבור מבוגרים, ניווט בעולם יכול להיות משימה לא פשוטה, וחשוב שהחברה תכיר ותתייחס לקשיים העומדים בפניהם. אחת מדרכי הפתרון לעזור לאנשי שקשה להם  להתנייד ביום – יום זו היא הקלנועית. קלנועית חשמלית חדשה או קלנועית יד שנייה שיעזרו לאנשים מבוגרים להתנייד מחדש ולגמרי בכוחות עצמם. הקלנועית לרוב מיועדות עבור קיבוצים ומושבים, בכדי לנסוע על מדרכות או כבישים שאין בהם מכוניות רבות.

כמה עולה קלנועית?

למי שלא מכיר את הקלנועית, מדובר באופנוע זעיר תלת גלגלי או ארבע גלגלי שמיועד להסיע אנשים במהירות מאוד נמוכה. הקלנועית הומצאה עבור אנשים מבוגרים לרוב או למקומות מגורים כמו קיבוץ או מושב שבהם התנועה היא דלה וחבל להחזיק רכב שהוצאתו הרבה יותר גדולה. הקלנועית נחשבת לקלה מאוד לתפעול עבור האנשים המבוגרים ומיועדת בעיקר להתניידות איטית במיוחד.

קלנועית חדשה עשויה לעלות בין 15,000 – 30,000 ₪ ואילו, שקלנועית יד שנייה יכולה להסתכם במחיר 8,000 – 15,000 ₪ בלבד.

אילו אתגרים עומדים בפני הקשישים בגיל השלישי?

אחד האתגרים הגדולים ביותר העומדים בפני קשישים הוא ניידות מופחתת. ככל שאנו מתבגרים, המפרקים שלנו הופכים פחות גמישים, מה שמקשה על התנועה. זה יכול להיות בעייתי במיוחד עבור אלו הסובלים ממצבים כמו דלקת פרקים או אוסטיאופורוזיס. כתוצאה מכך, מבוגרים רבים מתקשים ללכת לפרקי זמן ממושכים, לטפס במדרגות או אפילו לקום מכיסא.

בעיות שיווי משקל יכולות להוות אתגר רציני גם עבור מבוגרים. קשישים רבים סובלים מסחרחורת, ורטיגו או הפרעות שיווי משקל אחרות שעלולות להקשות על ההליכה או אפילו לעמוד. בעיות אלו יכולות להיגרם ממגוון גורמים, כולל תופעות לוואי תרופתיות, בעיות באוזן הפנימית או מצבים נוירולוגיים.

לבסוף, ליקוי קוגניטיבי יכול להקשות על מבוגרים להתנייד בכוחות עצמם. בעיות זיכרון או בלבול עלולים להקשות על ניווט בסביבות לא מוכרות או לזכור מידע חשוב, כגון לוחות זמנים של אוטובוסים או הנחיות. זאת בדיוק הסיבה שלאנשים מבוגרים כדאי להשתמש בקלנועית – כמובן בגדר היכולת וחשוב לציין שאנשים הנוטים לשכיחה – מומלץ שלא ישתמשו בקלנועית.

הקלנועית מעלה את רמת איכות החיים לקשישים

כל הגורמים הללו יכולים להקשות על קשישים להתנייד בכוחות עצמם, דבר שיכול להשפיע באופן משמעותי על איכות חייהם. מבוגרים מבוגרים שאינם מסוגלים לנסוע באופן עצמאי עשויים להיאלץ לסמוך על אחרים לסיוע או לוותר על פעילויות שנהנו מהם פעם. זה יכול להוביל לתחושות של בידוד, בדידות ודיכאון.

למרבה המזל, ישנם צעדים שניתן לנקוט כדי לעזור למבוגרים יותר לנווט בעולם ביתר קלות. בעוד שאחד הצעדים הללו הינה הקלנועית שתעזור לקשישים להתנייד לגמרי לבד.

וולוויט – קלנועית חשמלית

אנחנו בוולוויט ייצרנו במיוחד עבורכם מגוון רחב של קלנועיות איכותיות עם מנגנוני ניעה מרשימים ואיכותיים שיעזרו לכם להתנייד לגמרי בכוחות עצמכם בכבישים בקרבת הבית. השאירו עוד היום את הפרטים שלכם ואנחנו נשמח ליצור איתכם קשר בהקדם כדי שאתם תוכלו להתחדש בקלנועית חדשה ומרשימה.