BA IMG_5201

קלנועיות – כיצד עוזרות ליהנות מהחיים בגיל השלישי?

אם היית מתקשה ללכת, היית לוקח הליכון? מקל הליכה? מה עם כיסא גלגלים? למרות שמדובר במכשירי ניידות נפוצים לקשישים, לא תמיד הם מקלים על הנאה מהחיים. קלנועיות יכולות להעניק לקשישים יותר חופש ועצמאות ללא סטיגמה או אי נוחות של מכשיר ניידות מסורתי.

קלנועיות מגשרות על הפער בין כסאות גלגלים והתקני ניידות אחרים. גודלה הקטן והקומפקטי של קלנועית יכול לקחת את הנוסעים למקומות שקשה להגיע אליהם ברגל או עם מכשירים גדולים יותר כמו כסאות גלגלים מסורתיים, שהם גדולים ומסורבלים. יכולת ההעברה המוגברת הזו מקלה על החיים עבור אנשים שרוצים לעזוב את בתיהם אך עדיין נהנים מהטיול מדי פעם.

דימויו של קשיש שרוכב בקלנועית אינו ממש טאבו כמו שימוש בכיסא גלגלים כדי להתנייד. קלנועיות קומפקטיות יותר מכסאות גלגלים ובדרך כלל כוללות מושב מוגבה כך שהמשתמש יכול לצפות בסביבתו.

קלנועיות עוזרות לקשישים ליהנות מהחיים יותר מכיוון שהם קלות לשימוש. קלנועיות אינן דורשות הכשרה מיוחדת או הדרכה לשימוש. רוב המשתמשים יכולים להבין כיצד להפעיל אותם תוך דקות ספורות. אם המשתמש לא יציב על הרגליים, הוא יכול לבחור קלנועית בעלת חגורות בטיחות ואפילו רצועות פרק כף היד להבטחה נוספת.

כאשר מחפשים קלנועית, יש לקחת בחשבון מספר דברים בנוסף לגודל וקיבולת המשקל. האם הדגם מגיע עם אביזרים כמו חגורות בטיחות? איזו אחריות יש לה? האם הוא יתאים דרך פתחי דלת סטנדרטיים, או שצריך לבצע התאמות מיוחדות על מנת להפעיל את המכשיר?

למרות שקשישים אינם יכולים לשלוט במצב הבריאותי שלהם, הם עדיין יכולים ליהנות מהחיים כאשר הם בוחרים את ציוד הנכות הנכון. קלנועיות עוזרות לקשישים ליהנות מהחיים יותר מכיוון שהם קלות לשימוש, ונוחות בזמן נסיעה.

למה בכלל צריך קלנועית

אז למה בדיוק אנחנו צריכים קלנועית? טוב בשבילי זה סוג של מוצר בסיס, שכן אחת הסיבות היא לתת עצמאות וניידות. אם הייתם תקועים בבית 24/7 לא יכולים ללכת לשום מקום בלי שמישהו ייקח אתכם אני חושב שכנראה הייתם מעדיפים להיות תלויים בעצמכם, כך שתוכל להבין מדוע קלנועית היא חובה לכל אדם בעל הגבלה של ניידות.

כמובן שישנן עוד כמה סיבות מדוע אנשים בוחרים בקלנועית:

  • עייפות מופחתת בזמן הליכה
  • מקדם אורח חיים פעיל
  • מגביר את החופש
  • מקדם מפגשים חברתיים על ידי מתן אפשרות לקשישים לעזוב את בתיהם בתדירות גבוהה יותר

ברור שלכל אחד יש צרכים שונים וזה תלוי בך כאדם כדי להחליט האם קלנועית הוא הבחירה הנכונה עבורך.

איזה קלנועית תהיה מתאימה לך? זו שאלה טובה מאוד והיא תלויה במספר גורמים כגון:

  • משקל
  • תקציב
  • בין אם תשתמש בקלנועית בתוך הבית או בחוץ
  • הגובה שלך

קלנועיות זמינים בסגנונות, דגמים, מקורות כוח וגדלים שונים. יש אפילו כאלה שיכולות לנסוע במהירות של עד 12 קילומטרים לשעה. כמובן שהכל תלוי בצרכים שלך כמובן, אתה יכול לבחור קלנועית המבוססת אך ורק על גודלה, כך שיהיה לך קל להסתובב.

חשוב שבכל מקום אפשרי נסה צורות וסגנונות שונים לפני שתקבל החלטה מושכלת. קלנועיות מגיעות גם עם אביזרים רבים ושונים, אז תסתכל מסביב ותראה מה מה הכי נכון לך.

מי משתמש בקלנועית?

קלנועית משמשת אנשים המתקשים ללכת או לנוע בחופשיות. הסוללה החשמלית של הקלנועית מפעילה מנוע קטן המסייע בהזזת הכלי קדימה/אחורה ומצד לצד.

סוג הסוללות משתמשים בקלנועית

קלנועיות פועלות בדרך כלל על מצברי 12V, נטענות כדי לחסוך לכם כסף בטווח הארוך. אבל זה תלוי בצרכים שלך כיוון שאנשים מסוימים יסעו למרחקים די ארוכים ואילו אחרים לא יצטרכו זאת כל כך ולכן בהחלט צריך לחשוב על זה.

קלנועיות למכירה – האם כדאי לקנות קלנועית חדשה?

לא תמיד קל לצאת החוצה, במיוחד אם יש לך בעיות ניידות. עם זאת, עם קלנועית המונעת על ידי סוללות, קל מתמיד לצאת החוצה וליהנות מהאוויר הצח. לא משנה מדוע אתה זקוק לקלנועית, בין אם הרופא שלך המליץ ​​לך או שהנכות שלך מגבילה את המרחק שאתה יכול ללכת ללא סיוע, ישנן סיבות רבות מדוע רכישת כלי מסוג זה עשויה להועיל לך. להלן כמה עובדות על מה שקלנועיות מציעות:

  • משתלמות: דגמי קלנועיות יכולים לעמוד כמעט בכל התקציבים מכיוון שישנן אפשרויות לכולם, החל מרמת הבסיס ועד לדגמי פרימיום. יש אנשים שאפילו יוכלו לכסות את העלות עם הביטוח שלהם.
  • משתלמות לטווח הארוך: למרות שתחילה זה עשוי להרגיש שאתה מוציא הרבה כסף על הקלנועית החדשה שלך, הן מחזיקות מעמד שנים רבות ועוזרות לך לחסוך כסף לטווח הארוך. על ידי כך שהן מאפשרות לך לעשות יותר. אתה יכול אפילו להשתמש בהן כדי לערוך קניות או לעשות טיולים לרופא כשבעבר הדברים האלה היו בלתי אפשריים בגלל המרחק שהיית צריך לנסוע.

קלנועיות הם השקעה שתעשה לכם את החיים קלים, בטוחים יותר ופחות מלחיצים בהרבה מובנים. עבור אנשים רבים שאינם יכולים ללכת בקלות ללא סיוע, הכלי הזה הוא כל מה שצריך כדי לחזור לחיים וליהנות מכל מה שהיה פעם מחוץ לתחום בגלל מוגבלות בניידות.

*המאמר באדיבות אלמוג קינן מאתר רכבי אמירים.

אהבתם? שתפו את המאמר!

מתעניין ברכישת קלנועית?
הדגמה חינם בביתך ללא התחייבות!

מלא את הפרטים ונחזור אליך בהקדם